Παλιά συζήτηση για την άκυρη ψήφο

Σεπτεμβρίου 5, 2007

Θυμάμαι στα φοιτητικά μου χρόνια που έλεγα σε έναν φίλο μου ότι αν θα ψήφιζα (ήμουν στη ξενιτιά) θα έριχνα μάλλον άκυρο. Του είπα ότι δεν με εκπροσωπεί κανένας κι όλους τους θεωρώ αναξιόπιστους.

Αυτός όμως μου είπε ότι αν ρίξω μια άκυρη ψήφο είναι σαν να φτύνω στα μούτρα τον Κολοκοτρώνη! Κι εγώ του ζήτησα να μου το εξηγήσει λίγο αυτό.

Και μου είπε: Ρε φίλε για να μπορείς εσύ να ψηφίσεις αυτή τη στιγμή ξέρεις πόσοι πέθαναν; Όλους αυτούς τους αιώνες οι Έλληνες πολέμησαν για να μπορείς να έχεις εσύ αυτό το δικαίωμα, κι εσύ τους λες: «Χέστηκα για το αίμα που χύσατε για εμένα. Δεν με νοιάζει ότι και να γίνει στο πολιτικό χώρο και ούτε θέλω να συμμετάσχω σε αυτό με τη ψήφο μου«. Όμως η Βουλή αντιπροσωπεύει αυτή τη δημοκρατία (όσο και αυτή να έχει ευτελισθεί) για την οποία πολέμησαν, αντιπροσωπεύει την ανεξαρτησία μας (όσο και να έχει ευτελισθεί κι αυτή τελευταία). Αν ήταν να μη μας ένοιαζε ποιος κυβερνά ας αφήναμε τους Τούρκους να μας κυβερνούν. Ή αν δεν είναι ότι δε σε νοιάζει, αλλά ρίχνεις το άκυρο γιατί έτσι θέλεις να δηλώσεις τη διαμαρτυρία σου για την πολιτική κατάσταση τότε αυτή η διαμαρτυρία θα είναι βουβή γιατί δεν θα έχει φωνή μέσα στη Βουλή. Το ίδιο ισχύει και αν πας να ψηφίσεις ένα πολύ μικρό κόμμα που είναι σίγουρο ότι δεν θα βγει ποτέ στη Βουλή, είναι σαν να τη πετάς στα σκουπίδια. Προσπάθησε να δεις ποιος μπορεί να σε αντιπρόσωπε λίγο περισσότερο από τους άλλους μέσα στη Βουλή και ψήφισε τον.

Αυτά τα λόγια να σας πω την αλήθεια με επηρέασαν πολύ, σε ευχαριστώ φίλε μου.

Powered by ScribeFire

.

Σχολιάστε

